Elektromobil s oxidačně redukční průtokovou baterií – Quant F
Dojezd až 800 kilometrů
„Pro budoucí běžný provoz” ale nebude plný výkon tohoto vozu k dispozici. Daleko více se konstruktéři zaměřují na „ efektivní a úspornou jízdu” což odpovídá delšímu dojezdu – až 800 kilometrů.
„Zároveň s úžasným výkonem a při nulových škodlivých emisích,“ říká vedoucí technického oddělení La Vecchia.
Oxidačně redukční průtoková baterie se běžně používá pro průmyslové ukládání velkého množství elektrické energie z obnovitelných zdrojů, jako např. větrné elektrárny Siemens „Redox úložiště“ v Meklenbursku předním Pomořansku.
Výkon 2 000 ampér
O stupeň lepší než ta minulé generace dodává kontinuálně více než 50 ampér výkonu do nově vyvinutého záchytného systému vozidla Quant F. Tento záchytný systém zase generuje při potřebě krátkodobě 2 000 ampér výkonu pro plné zrychlení.
„Podle nás ještě nikdo v automobilovém průmyslu neuvedl u osobního automobilu v život systém, který by pracoval se 2 000 ampéry. To je jedinečné. My to dokážeme díky kombinaci naší oxidačně redukční průtokové baterie a záchytného systému. Tento systém je pro budoucnost elektromobility obrovská šance,“ řekl dále La Vecchia.