menuMENUHledat

Model 3 klepe na dveře, v Gigafactory budou nové výrobní linky na hnací ústrojí

15.12.2016 13:45 | Zdroj: electrek.co
Model 3 klepe na dveře, v Gigafactory budou nové výrobní linky na hnací ústrojí

Tesla Model 3 je beznadějně vyprodaný na roky dopředu. Zákazníci už na něj netrpělivě čekají a kolem jeho výroby neustále panuje spousta spekulací. Včetně těch o čekání na Gigafactory 2 v Německu. Jenže teď se něco začíná dít. V Gigafactory v Nevadě vzniká zcela nová výrobní linka!

Tesla začala najímat odborníky na pohony

Tesla už nějakou dobu hledá lidi do týmu pro vývoj Modelu 3. To není žádnou novinkou. Jenže teď vypsala šest nových pozic na odborníky se specializací na pohonná ústrojí s místem výkonu práce přímo v Gigafactory. A seznam odborníků, které hledá je více než napovídající – odborník na výrobní linky pohonných systémů, odborník na vysoce automatizované výrobní systémy rotorů, statorů a motorů, odborník na montáž a testování elektromotorů.

Model 3 klepe na dveře

Z pozic výše je zřejmé, že Tesla pátrá po odbornících na zavádění strojové výroby. Aby ne, nedávno si ostatně koupila v Německu firmu, která takovéto vysoce specializované automatizované stroje vyrábí. Také pravděpodobnost, že by se Tesla rozhodla nějak zásadně měnit pohonné systémy Modelů S a X není příliš vysoká. Výše uvedené informace tedy skutečně znamenají jediné – Model 3 už se začne brzy vyrábět!

Deadline pro dodavatele Modelu 3 je už v červenci

O tom, že je nejvyšší čas začít budovat výrobní linku pro Model 3 napovídá i fakt, že do 1. července 2017 je konečný termín pro volbu všech dodavatelů dílů pro Model 3. A výběrem se zde rozumí komplet sjednané dodávky, veškeré specifikace dílů a dokončení příprav na spuštění jejich produkce.

Tesla totiž chce začít první Modely 3 dodávat již v druhém pololetí příštího roku. Současná poptávka po odbornících na rozjetí výroby hnacích ústrojí je tedy více než logická. Tesla má půl roku na to, aby připravila vše potřebné. Model 3 se tak postupně stává realitou!

 

Proč by se Elon Musk měl stáhnout z Tesly

Proč by se Elon Musk měl stáhnout z Tesly

Elon Musk strávil v čele Tesly více než devět let. Původně s ní přitom neměl mít nic společného. V roce 2004 tam vstoupil jen jako jeden z investorů. Na ředitelskou židli se dostal v roce 2008 po zásadní neshodě s původními zakladateli Tesly ohledně vzhledu interiéru. Zakladatelé (a tím pádem i bývalý CEO) odešli a Musk se chtě nechtě musel chopit ředitelské funkce. Teď už by z ní možná měl odejít. Muskova práce v Tesle je u konce Když se Musk rozhodl investovat do Tesly, předsevzal si, že světu ukáže, že elektrický sporťák může být rychlý, zábavný a nabízet kvalitní interiér. Chtěl tak získat finanční prostředky na masovější luxusní elektromobil – budoucí Model S. A to se mu podařilo. Model S však měl pomoci pouze získat prostředky na masivní rozšíření elektromobilů, na výrobu dostupného auta, kterého by se ročně prodaly stovky tisíc kusů. Tímto automobilem je Model 3 s více než půl milionem předobjednávek. Jenže teď nastupuje fáze optimalizace výroby, logistiky, pečlivého řízení nákladů a tak dále. Proto si také Tesla loni najala Petera Hochholdingera, špičkového odborníka na řízení výroby, kterého přetáhla z Audi. Muskova role byla vždycky vizionářská, i když pro svůj mikromanagement se rozhádal se zakladateli Tesly i s mnohými dalšími zaměstnanci, jimž říkal, co a jak přesně mají dělat, i když nebyl jejich přímým nadřízeným. Jenže teď, když se z Tesly oficiálně stává seriózní velkoobjemová automobilka, je možná načase přenechat výrobu profesionálům. Proč? Vizionáře každodenní rutina zabíjí Příštích několik měsíců, jež Musk označil za výrobní peklo, bude o všem, jen ne o vizionářském přístupu. Bude to optimalizace rutiny. Kaizen, jak tomu kdysi říkala Toyota, tedy systém neustálého zlepšování výroby často po těch úplně nejmenších kouscích. Ostatně existuje velké množství firem, které se živí třeba tím, že změní v automobilce rozmístění nářadí u pracovníků jedné malé části výrobní linky a automobilce tak ušetří desítky milionů ročně. To ale není nic pro vizionáře. Je to tvrdá práce matematického modelování. Elon Musk však byl a stále je tím, kdo se chtěl dostat na Mars. To díky Marsu se také objevil v Tesle. Není tam kvůli tomu, že by byl odborníkem na automobilový průmysl, logistické či výrobní systémy či na retailový prodej aut. Je tam proto, že zakladatelé Tesly si s ním náhodou na jedné konferenci v roce 2000 potřásli rukou. Teď je ale možná čas vrátit se zpět k misi na Mars. Musk má na víc než na šéfování automobilce Podívejte se, kdo dnes vede automobilky – třeba Toyotu, Ford, Volkswagen či Nissan, reálně největšího konkurenta Tesly. Znáte jejich jména? Patrně ne. Jsou to totiž manažeři, ne vizionáři. Nikdo z nich nechce na Marsu stavět milionovou metropoli, nikdo z nich nechce dávat auta na skateboardy a budovat 3D tunelové systémy pod městy, nikdo z nich nechce strkat lidi do vakuového potrubí a nahradit tak leteckou dopravu. Mimochodem právě hyperloop už je tím konceptem, u kterého Musk oficiálně uznal, že nemá dostatečnou časovou kapacitu, a jeho vývoj svěřil jiným. Třeba to vyjde, třeba nikoliv. Určitě ale na světě bude existovat víc zkušených generálních ředitelů automobilek než lidí schopných dotáhnout hyperloop do produkční reality. A právě proto by se Elon Musk možná měl z Tesly stáhnout. Má mnohem větší potenciál než být generálním ředitelem automobilky, která chce velikostí své roční produkce někdy do roku 2020, když všechno půjde naprosto ideálně, začít pozvolna dohánět Škodu Auto.   

ELON MUSK

Bosch podrazil Teslu, v autonomním řízení se spojuje s Mercedesem

Bosch podrazil Teslu, v autonomním řízení se spojuje s Mercedesem

Klíčový dodavatel komponent pro automobilový průmysl a radaru pro Autopilota Tesly společnost Bosch a německá automobilka Daimler (Mercedes-Benz, Smart) v úterý oznámily, že zakopou válečnou sekeru na poli autonomního řízení a že v této oblasti spojí své síly. Mercedes pro chystanou elektroofenzívu proti Tesle tak dostane silnou zbraň – ještě lepšího Autopilota, než má teď Tesla.

ELEKTROMOBILITA

Nahoru