Nissan testuje auto s dojezdem přes 500 kilometrů
Nissan Leaf, kompaktní elektro-auto je stále nejprodávanějším elektricky poháněným autem na světě, a to i přesto, že se od svého uvedení na trh v roce 2010 vizuálně i technicky vyvinul jen minimálně.
Standardní dojezd se v příštích letech zvýší
Zatímco partner Nissanu, Renault Zoe byl nedávno vybaven novým elektrickým motorem a dojezd se zvýšil na 240 km, od Nissanu si řidiči již delší dobu slibují více.
Leaf sice nabízí relativně pohodlných a standardních 199 km dojezdu, v příštích letech ale trhem zahýbou Tesla Model 3 a Chevrolet Bolt s dojezdem 320 km nebo více. A i němečtí výrobci, jako BMW a Volkswagen intenzivně pracují na baterii zítřka.
Nissan Leaf nabídne dojezd více než 500 km
Minulý týden na konferenci šéf Nissanu, Carlos Ghosn poodhalil něco z budoucnosti svého elektrického prodejního trháku. Příští generace Nissanu Leaf nabídne dojezd více než 500 km. Na YouTube se objevilo video, které to potvrzuje. Leaf doprovází fotografa na jeho cestě po různých fotografických lokalitách v rámci jednoho dobití.
Videem provázejí titulky, které ukazují, jakým směrem chce japonský výrobce jít a jak chce odstranit problém nízkého dojezdu elektrických vozidel. „Kam dnes pojedeš? Zvýšení kapacity baterie, snížení hmotnosti, zlepšení aerodynamiky - technologie, která posouvá dál."
Podle videa má již brzy Leaf dojet na jedno nabití 550 km. Carlos Ghosn údajně již na konferenci investorů prezentoval prototyp Leafu, jehož palubní počítač ukazoval dojezd 417 kilometrů a po ujetí delší vzdálenosti stále ještě ukazoval zbytkový dojezd 200 km.
Více baterií pro lepší dojezd
Ghosn také přítomným investorům prozradil, že v současné době Nissan testuje "nové materiály a chemické řešení pro výrobu tenčích, lehčích a nákladově efektivní baterií". Snížení hmotnosti a nákladů na výrobu baterií by umožnilo Nissanu zabudovat do auta více baterií zvýšit tak jeho dojezd.
Bude nový Nissan Leaf překvapením?
Kdy přesně přijde nový Nissan Leaf na trh, Carlos Ghosn neprozradil. Také stále neznámou je na videu viditelná běžná spotřeba. Jízdní cyklus může být převeden k určení spotřeby paliva pouze za určitých předpokladů a o praxi to moc nevypovídá. Z dojezdu přes 500 km tak může být sečteno a podtrženo běžný dojezd 400 km.
I toto číslo však bude představovat významný pokrok pro elektromobily v segmentu kompaktních automobilů a zmírní značně obavy řidičů z dojezdu. Nissan má však ještě dostatek času na to, aby zapracoval na možnostech sériové výroby Leafu s tím nejdelším možným dojezdem. Navíc již bylo několikrát ohlášeno, že nový Leaf má být do značné míry předělán i po designové stránce.
Zdroj obrázku: Fotografie „Nissan Leaf 2012 2“ od „Kārlis Dambrāns“ licencována pod CC BY 2.0.