SpaceX představila speciální kapsli pro lety do vesmíru
Kapsle, která běžně přepravuje lidi do vesmíru, používá padáky, aby se znovu bezpečně dostala na zem. SpaceX má lepší nápad. Namísto padáků chce použít raketové motory SuperDraco, které jsou vždy po čtyřech párech připevněné ke stranám kapsle Crew Dragon. Měly by spustit, jakmile se stroj blíží k zemi a konci své mise.
SuperDraco rakety byly testovány už 27x
SuperDraco motory byly původně navrženy jako nouzové řešení útěku pro posádku Crew Dragon, která může převážet až čtyři pasažéry na Mezinárodní vesmírnou stanici a zpět. Za normálních okolností jsou rakety po stranách během letu, připravené kapsli vytáhnout z nebezpečí. Dohromady tvoří tah 120 tisíc liber (cca 54 tisíc kg), dost na to, aby zrychlily zařízení na 100 mil v hodině (cca 160 km/h) trochu přes jednu sekundu.
V případě pohotovosti mohou SuperDraco rakety zdvihnout kapsli během několika sekund a uchránit tak celou posádku od hrozícího nebezpečí. Rakety byly úspěšně testovány 27x ve výzkumném středisku SpaceX v Texasu. Potom, co inženýři SpaceX dostali nápad využít rakety tak, aby byly schopné vrátit kapsli bezpečně na zem, provedli řadu zkušebních testů přistání, aby vykalibrovali ovládací software.
Kapsle převezou až 4 lidi
Momentálně inženýři věří, že jejich systém dovolí kapsli přistát s přesností helikoptéry. I když je systém stále v beta verzi, zpáteční lety z Mezinárodní vesmírné stanice zpět na oceán jsou záležitostí dohledné budoucnosti. Jakmile vývoj skončí, SpaceX bude aplikovat inovativní raketový systém v praxi.
Ve spojení s NASA, SpaceX i Boeing vyvíjejí nové vesmírné kapsle schopné přepravit až 4 lidi na vesmírnou stanici a zpět. Původní kapsle byly navrženy pro maximální počet 3 pasažérů. Navýšení kapacity o jednoho člověka zajistí nárůst vědeckých misí. Cílem projektu je zajistit bezpečí, spolehlivost a efektivnější ceny orbitálních letů.
Poznámka redakce: Kapsle samotná byla představena už v loňském roce, novinky přišly v podobě nových zkušebních testů. Děkujeme pozornému čtenáři za upozornění.
This article originally appeared at TESLARATI. Follow TESLARATI on Twitter.