Tesla a Honda: Dvě automobilky, dva vizionáři a podobně nelehké začátky
Emocionální Tesla
Mezi panem Soichiro a Elonem Muskem můžeme pozorovat určité podobenství. Především vášeň pro neustálé zdokonalování výsledného produktu a zájem o veškeré detaily vozu. Musk je ovšem oproti Soichorovi daleko více emocionální a chce, aby stejné byly i jeho vozy.
Elon Musk
Emoce vozy Tesla skutečně budí, i když se ne vždy jedná o emoce pozitivní. Tesla se totiž často potýká se selháváním dodávek v dané termíny a občasnými problémy s kvalitou. Navíc má velké problémy s vytvářením zisku, což ovšem pramení především z nezájmu o dosažení zisku. Tesla navíc v některých příkladech zcela ignoruje na první pohled zjevné chyby a upřednostňuje designovou stránku před tou praktickou. Příkladem mohou být dveře Falcon Wing u Modelu X.
Mladá a přesto ikonická
I přes veškeré nedostatky se však automobilka může opřít o neskutečně silnou fanouškovskou základnu a bezmeznou oddanost zákazníků, která nemá v dnešním obchodním světě obdoby. S něčím podobným se může pochlubit snad jen společnosti Apple. Tesla je již dnes značkou, tedy spíše ikonou, která je pevně spjata s elektrickými vozy, stejně jako je Harley-Davidson spojen s choppery a Rolls-Royce s automobilovým luxusem.
Elon Musk bude mít ještě hodně práce s naplněním svých vizí.
Porovnáme-li sny obou leaderů svých společností, pak musíme uznat, že Elon Musk to se svou elektrifikací světového dopravního systému měl mnohem složitější. Ovšem příběh pana Soichiro dokazuje, že pokud se mohou sny opřít o reálné základy, jejich dosažení nemusí být nereálné. Doufejme tedy, že Model 3 přinese Tesle přesně to, co potřebuje k tomu, aby mohla udělat naší dopravu efektivnější a hlavně ekologičtější.
This article appeared at TESLARATI. Follow TESLARATI on Twitter.