menuMENUHledat

Tesla Model S na okruhu Formule 1 – jak si sedli?

02.06.2015 10:23 | Autor: BP | Zdroj: teslarati.com
Tesla Model S na okruhu Formule 1 – jak si sedli?

Náš cíl byl jasný – Circuit of the Americas (COTA), okruh světové kvality, který byl postaven v roce 2011 a hostí nejvýznamnější závody, mezi něž patří i Formule 1. Během posledních let jsme projeli spoustu závodních tras, ale COTA je bez nadsázky celoživotní zážitek.

Trasa jako taková a její výhody a nevýhody

Zdaleka nejzábavnější aspekt celé trati je její uspořádání, které umožňuje závodníkům vyvinout extrémní rychlost. Trať pro Formule 1 mají ten nejhladší povrch, jaký jsme kdy viděli. Jediný problém je, že pokud je mokro, auto se stane naprosto neovladatelné. (Alespoň auto, které není formule.) Cokoliv nad rychlost ve městě má za následek klouzání jak na ledu.

Na druhou stranu široké rozložení trasy je skvělé z hlediska přechodů a dostatečného prostoru pro chyby. Dokonce i ramena okruhu jsou širší než auto! Zařízení jako takové je obrovské. I po tom, co nás GPS informovala, že jsme na místě, jsme i tak museli dojet několik dalších mil, než jsme dojeli k cíli!

Trať je dlouhá 5,5 km, má dvě dlouhé rozjezdové rovinky a několik technických zastávek.

Jak se předvedla Tesla Model S?

Když jste velké a těžké auto, jako je Model S, preferujete široké tratě s dlouhými rychlými rovinkami k rozjezdu. Sekce S (3-9) a široké zatáčky (16-18) se staly našimi oblíbenými úseky. Mohli jsme plně využít potenciál nízkého těžiště, váhy auta a užít si, jak hladce klouže zatáčkami při vysoké rychlosti.

Přehřátí a omezení síly bylo více zjevné, než kdykoliv předtím, což se ale není čemu divit. Přese všechno jsme ale nebyli schopni dosáhnout vyšší rychlosti než 185 km/h, a to i na rovině, kde bylo dostatek prostoru. Neumíme tohle chování Modelu S vysvětlit a ještě nikdy jsme to nezažili. Náš nejlepší čas byl 2:49 sekund (10. místo z 15 aut v naší kategorii).

Co nabíjení a spotřeba energie? Jak se projeví na kapacitě Modelu S?

Článek pokračuje na další straně.

Galerie k článku

f1_okruh9f1_okruh5f1_okruh4f1_okruh3f1_okruh2f1_okruh1f1_okruh
Nahoru