Tesla podepsala dohodu s Čínou. Bude zde vyrábět půl milionu vozů ročně
Elon Musk podepsal s šanghajskou vládou předběžnou dohodu o vybudování továrny společnosti Tesla v Číně. Podle předběžných zpráv by měla být schopna produkovat půl milionu automobilů ročně.
Muskův výlet
Generální ředitel automobilky Tesla se vydal o víkendu do Thajska, aby se podíval na situaci kolem uvězněných chlapců v tamní jeskyni. Poté, co byli chlapci evakuováni, se Musk přesunul do Číny. Prvním místem, které navštívil je Šanghaj, která je vytipovanou oblastí pro výstavbu čínské Gigafactory. A v těchto dnech by se měl přesouvat do Pekingu.
Tesla Čínu potřebuje
Výstavba továrny přímo v Číně je pro automobilku klíčovým elementem k ovládnutí tamního trhu s elektrickými automobily. V rámci obchodní války mezi USA a Čínou uvaluje asijská velmoc na dovážené vozy obrovská cla, která se týkají také automobilů od Tesly. Ta tak byla nucena zvýšit cenu luxusního sedanu Model S a SUV Model X z 22 647 dolarů na 37 744 dolarů. A to je velmi markantní nárůst ceny.
$TSLA CEO @elonmusk in Shanghai after signing agreement to build Tesla plant in China. pic.twitter.com/5qX85rQcPw
— Phil LeBeau (@Lebeaucarnews) 10. července 2018
Pokud by tedy Tesla měla v zemi svou vlastní továrnu, vyhnula by se takto vysokým clům a ceny jejích vozidel by byly významně sníženy. Tesla navíc již v minulém roce přiznala, že výstavba továrny přímo na čínském území, je jediným způsobem, jak být konkurenceschopná vůči místním výrobcům elektromobilů, jako je BYD či Byton.
Hlavně Model Y
Pokud se továrnu podaří postavit, měla by se primárně zaměřovat na výrobu nového crossoveru jménem Model Y, který bude stát na základech současného Modelu 3. U tohoto vozu společnost počítá s poptávkou okolo 1 milionu kusů ročně. Krom Modelu Y by se však měla továrna soustředit také na všechny ostatní modely, které momentálně nalezneme v nabídce značky.
Vše bude Tesly
Výstavbu továrny v Číně umožnila Tesle změna v čínské legislativě ze začátku tohoto roku. Před začátkem obchodních sporů pozměnila čínská vláda pravidla vlastnictví výrobních zařízení vlastněných zahraničními společnostmi. Díky tomu tak bude mít Tesla na svou továrnu, postavenou na čínském území, výhradní vlastnické právo. Tuto výsadu navíc v nedávné době potvrdil Tesle i Ústřední výbor Komunistické strany Číny, který naznačil, že výstavba další Gigafactory je na spadnutí.
Velmi lukrativní trh
Zda se bude Tesle na největším trhu s elektrickými automobily dařit či nikoliv, bude nejvíce záležet na cenách nabízených modelů. Modely S a X jsou v současné době považovány za vozy pro ty nejvyšší vrstvy, které však na čínském trhu s elektromobily představují poměrně omezenou skupinu zákazníků. Model 3 a Model Y tak budou hlavními esy, která bude mít Tesla připravena pro trh, který má momentálně velmi dobře nakročeno k překonání milníku 1 milionu prodaných elektromobilů za rok 2018.
This article appeared at TESLARATI. Follow TESLARATI on Twitter.