menuMENUHledat

Tesla si pohrává s myšlenkou vstoupit do Indie

26.05.2017 10:43 | Zdroj: Obrázek: istock.com
Tesla si pohrává s myšlenkou vstoupit do Indie

Druhá nejlidnatější země světa se stále ještě musí obejít bez Tesly. V Číně se přitom Tesla uchytila velice rychle a úspěšně. Podle Bloombergu tam Tesla dělá 15 % tržeb. Musk si tento týden na Twitteru stěžoval, že nemůžu vstoupit do Indie, protože by tam musel vyrábět 30 % komponent. Realita je ale jiná. Tesla tak může dostat v Indii zelenou!


Muskův omyl

Geneze příběhu o Tesle a Indii začala již loni v červenci. Indický ministr dopravy Nitin Gadkari Teslu požádal, aby v Indii vybudovala svou další Gigafactory. Jen letos přitom Tesla chce otevřít další čtyři. Poté se po zprávách o Tesle v Indii slehla zem.

Až do počátku tohoto týdne, kdy se na Twitteru rozjela konverzace, které si všimla i americká CNN. Jeden indický občan se Muska na Twitteru zeptal, jestli Tesla hodlá v letošním či příštím roku vstoupit na indický trh. Musk na to reagoval, že „možná jsem byl špatně informován, ale bylo mi řečeno, že 30 % dílů musí být od místních dodavatelů, a takovou nabídku Indie v současné době není schopna pokrýt.“

Toho se ale chytila indická vládní agentura Made in India, která Muska obratem vyvedla z omylu. Pokud Tesla své automobily vyrobí v Indii, může si díly brát odkud chce, prodávat si vozidel, kolik chce a může do Indie velkoobchodně importovat, co chce. Nicméně, Muskovy informace nebyly až tak úplně špatně, což značí, že o Indii už musel uvažovat. Podmínka 30 % od místních dodavatelů se totiž vztahuje na retailový prodej.

Čína Teslu „namlsala“

Důvodů, proč by Tesla mohla pokukovat po Indii může být několik. Tím největším je ale velikost trhu. V nedaleké Číně totiž Tesla udělala terno. Bloomberg, který čínské angažmá Tesly nedávno shrnul, si všímá toho, že po nesmělém startu v roce 2014 a poklesu tržeb o třetinu v roce 2015 kvůli sporům mezi tamním CEO a zaměstnanci, se čínské aktivity Tesly vyhouply na trojnásobek.

Tesla tak nyní v Číně utrží neuvěřitelný 15 % celkových tržeb. Trh přitom očekává, že Tesla v Číně poroste i do budoucna a s nástupem Modelu 3 je docela možné, že i stejným tempem jako doposud. Na trhu s téměř 1,4 miliardami lidmi se určitě pár set automobilů prodat dá. Navíc mnozí Číňané rychle bohatnou a své peníze chtějí utrácet za něco luxusního.

Článek pokračuje na další straně.
Nahoru