Tesla v praxi II: Vybral jsem Tesla Model S, proč?
Dochází šťáva? Dobíjecí stanice je u hřiště. Zdarma.
Za poslední rok jsem v průměru utratil 548 dolarů (přibližně 13,5 tisíce korun) za benzín. S Teslou jsem ujel skoro 1 700 km a stálo mě to pouze 34,84 dolarů (857 korun) – veřejné dobíjení 7,5 dolarů (185 korun) a dobíjení doma 27,34 dolarů (672 korun).
Kdybych najezdil tolik kilometrů ve svém starém autě, stálo by mě to asi 209 dolarů (kolem 5 tisíc korun) za benzín. Úspory za provoz jsou prostě skvělé!
Strašně se mi líbí pocit, že už nikdy nebudu muset zastavit u smradlavé benzínky. Jsem beznadějný nadšenec, vím, ale ta představa nezávislosti se mi líbí tak moc, že jsem si schoval poslední účtenku za benzín a asi si jí zarámuji.
Také jsem nikdy nezažil úzkost z toho, jestli mi kapacita baterie bude stačit, abych dojel, kam potřebuji. Jestli mi někdy začala docházet šťáva, bylo to ke konci dne, když jsem vyzvedával dceru ze školy.
Dobrá zpráva (pro ní) je, že u jejího nejoblíbenějšího hřiště jsou hned dvě bezplatné dobíjecí stanice. Takže když začne docházet energie, zastavíme se tam, hodinku si hrajeme a pak pokračujeme domů. Miluje to. (A já vlastně taky.)