menuMENUHledat

Tesla v praxi IV: Jak vypadá nabíjení a cesty se Superchargery?

12.03.2015 10:09 | Autor: BP | Zdroj: teslarati.com

Jsou Superchargery pro Teslu výhodné?

Další úhel pohledu nabízí ti, kteří si myslí, že jsou Superchargery lehce zneužitelné. Argumentují tím, že majitelé Tesla vozů si mohou nabíjet kdy chtějí a kolik chtějí – zdarma. To může vést k přetížení sítě a nadměrnému odčerpávání energie. Jsou lidé, kteří dobíjí pouze u Superchargerů. (Protože cestují pořádnou štreku do práce nebo jsou zvyklí na časté a dlouhé trasy.) 

Jiní řidiči nemají možnost dobíjet nikde jinde, než tam, kde parkují své vozy – v městských garážích, na ulicích, v nákupních centrech, atd. V ostatních případech tvoří Superchargery most v infrastruktuře dobíjecích míst. A v dalších extrémních případech tvoří Superchargery i jiné mosty. Pro lidi, kteří ve svých Modelech S procestovali celou zemi, kempovali v nich a dobíjeli všude, kde mohli.

Zneužití loajality?

Když nad tím tak přemýšlím, jsou tu i další věci, co stojí za zmínku. Stejně jako ostatní majitelé jsem i já zaplatil 100 tisíc za novou Teslu. Ale řídím něco kolem 150 km za den, takže návratnost je celkem rychlá a u Superchargerů zastavuji velice často. Jiní zaplatili stejnou cenu, ale denně nenajezdí víc jak 30 km.

Zneužívám tak loajalitu společnosti Tesla? Nemyslím si. Je to stejné jako s neomezeným internetem nebo voláním. (A ruku na srdce, přeci by takové možnosti společnosti nenabízely, kdyby se jim to nevyplatilo.)

Úvahy a řečičky. Jak to všechno vypadá s nějakými v nějakých konkrétních číslech a počtech?

Článek pokračuje na další straně.
Nahoru