Tesla v praxi IV: Jak vypadá nabíjení a cesty se Superchargery?
Jak je to tedy s tím denním používáním Superchargerů?
Jednoduše. Chce to plánování. Musíte si promyslet, kdy a kde chcete dobíjet. Není to jako s benzínkami, musíte to mít dopředu zjištěné, protože Superchargery najdete na Západním pobřeží v nejlepším případě jednou za 150 km.
Superchargery jsou nejúčinnější, pokud nabíjíte téměř prázdnou baterii, která je zahřátá. I když, řízení s téměř prázdnou baterií je pěkně děsivé. Méně, pokud se přesunujete od jednoho Superchargeru ke druhému, o dost víc, jestliže baterie začne docházet na každodenní trase a potřebujete být někde na čas.
Ale v praxi to nikdy tak daleko zajít nenechám. Normálně mi zbývá asi tak 20%-40%, když zastavuji kvůli dobíjení. A pamatuji si, že v zimě využiji na stejnou trasu asi 60% kapacity baterie.
Testoval jsem to během ledna tohoto roku v Nové Anglii. Podle mé zkušenosti baterie nemá dostatečnou teplotu, pokud neujedete alespoň 65 km. Ale najdou se opravdu studené dny, kdy ani 75 km, které dělí můj domov a práci, nestačí.
U Superchargeru v Auburn jsem strávil vždy asi 40 minut, abych si v průměru dobil 250 km dojezdu. (V průměru lze počítat s dobitím 350 km/ hodinu.)
Kolik mě stojí dobíjení doba v porovnání s časem, který strávím u Superchargeru?