Tesla v praxi VII: Pořizovací náklady Tesla Model S a skutečná cena provozu
Co se dá ušeštřit, když vlastníte elektromobil
V důsledku toho máme pocit, že ušetříme minimálně 2 tisíce dolarů (přibližně 50 tisíc Kč), které by normálně stál servis klasického spalovacího motoru po ujetí 54 tisíc mil (87 tisíc kilometrů). Vypadá to, že výhody elektrického auta se zvyšují společně s ujetými kilometry.
Dobíjení
Dobíjíme zdarma. Nějak se povedlo, že máme dobíjecí stanici, která je zdarma přímo na místě, kde parkujeme. Při delších cestách používáme většinou Superchargery Tesla. Řekl bych, že asi tak 75 % našeho dobíjení je právě ze sítě Superchargerů.
Níže jsme uvedli naše odhadované náklady v porovnání s autem, které jsme měli před Modelem S. Byl jím Mercedes ML350, jehož normální spotřeba se pohybovala kolem 15 litrů na 100 km jízdy. Šlo o skvělé a silné auto, ale s dynamikou Tesla Model S se to prostě ani nedá srovnat.
Náklady |
|
Znehodnocení | $9,000 |
Úrok | $2,400 |
Konečná částka | $11,400 |
Úspory oproti “klasickému” vozu |
|
Palivo | $9,400 |
Servis | $2,000 |
Celkové úspory | $11,400 |
Tesla Model S – investice se vrací každým dnem
Díky nízké ceně za elektřinu, minimálním nákladům na servis a údržbu, společně se současnými státními dotacemi a tou spoustou najetých mil, Model S vypadá, že si na sebe skoro sám vydělá.
I kdyby znehodnocení bylo vyšší, než jsme počítali, pořád budeme mít úspory z hlediska servisu, údržby a kupování benzínu nebo nafty. A navíc každý rok neuvidíme všechny ty depresivní známky opotřebení, které vykazují auta se spalovacími motory. Teoreticky, když se nad tím zamyslím, Model S na sebe bude vydělávat, dokud bude jezdit. A to je, doufejme, ještě dlouhá doba.