Tesla v praxi XII: Zimní řízení v Tesla Model S
Udělal jsem mnoho průzkumů ohledně dojezdu Modelu S a jeho schopnosti jezdit v horách kvůli lyžování. S výsledky jsem byl spokojený, a tak jsem si pořídil Model S 85D. Rozhodl jsem se pro největší dostupnou baterii, abych zvýšil možný dojezd, stejně tak jako pro Dual Motor, který mi zaručí lepší ovladatelnost na zledovatělých silnicích. Také jsem přidal volitelné vzduchové tlumiče, kterémi umožní projet sněhem i tam, kde by už klasické tlumiče nebyly k ničemu.
První den řízení v zimě
Po tom, co jsem řídil celé léto, a to i s výletem na kanadskou hranici, moje obavy kolem dojezdu se zcela rozptýlily. Ale i tak. Zimní podmínky mohou dost výrazně snížit dojezd, takže cesta do Lake Louise vzdáleného 187 kilometrů od mého domu, už chtěla nějaké to plánování. Než jsem opustil svůj dům v Calgary, maximalizoval jsem dojezd svého Modelu S: baterii jsem přes noc dobil úplně naplno a auto jsem předehřál. Takže jsme mojli já a moji tři kamarádi vyrazit na zasněženou cestu. Skvělá příležitost vyzkoušet si řízení v zimě!
Nebyl jsem si úplně jistý, jak se bude i plně nabité auto na silnici v zimě chovat. Takže jsem se jen tak pro sichr zastavil na 10 minut u Superchargeru v Canmore. To mi přidalo dalších 70 kilometrů k dobru.