Tesla válcuje trh s auty
Průmysl strašpytlů
Průmysl je ustrašený. Nakupující jsou ustrašení. Politika je ustrašená. V tomto bermudském trojúhelníku ustrašenosti samozřejmě nemůže odvážný plán uspět - takový plán se většinou ani nedostane na světlo světa. A také není divu, když musíme každé tři měsíce měnit model, nové zpětné zrcátko, nové zadní reflektory.
Potom není dostatek času pro opravdu velký plán a nebo vizi. Pak se ztrácíme v každodenní titěrnosti konzumního životního cyklu. Kreativní jsme tak již jen v reklamních agenturách. Tam se snažíme vycucat z prstu důvody existence produktu, nalháváme si “Unique Selling Point” pro zákazníky.
Jak zničit vlastní důveryhodnost?
Kreativita se uplatňuje v automobilové branži pouze ve vynalézání způsobů, jak zničit svou značku. Inovativnost se uplatňuje pouze v utváření výhledových zákonných norem, aby se pak kupujícím nazávěr mohly podle zákona zatajit informace o skutečné spotřebě, o skutečné efektivitě, o vypouštění množství CO2.
Výsledky falešné, ale dle zákona, nám ukazují xkrát nižší údaje o spotřebě, než je tomu ve skutečnosti téměř v každém autotestu. BMW i8 má údajně spotřebovat 2,1 litru na 100 kilometrů, domněnka na míle vzdálená realitě. V automobilové branži jsou lidé inovtivní pouze v jednom hledání způsobu - jak zničit vlastní důvěryhodnost.
Alfa a Omega budoucího trhu s elektromobily
Tesla obrací celou automobilovou branži naruby. Místo toho, aby si Tesla ukousla pořádný kus na trhu, otáčí jej doslova naruby. Žádní dealeři. Žádné návštěvy servisu kvůli aktualizacím softwaru, (aplikace se jednoduše stahují sami).
Pevná cena za návštěvu servisu, obsáhlá a relativně volná záruka. Technologie baterií pro každého výrobce. Koncovky nabíjecích kabelů u superchargerů pro všechny. A nyní jsou dokonce všechny Tesla patenty volně k dispozici.
Konsekventně a dokonce promyšleně si Elon Musk (s prozatimní vizitkou průměrného manažera) na přeplněném trhu utvořil dva monopoly: baterie a nabíjecí stanice supercharger. Alfa a Omega budoucího trhu s elektromobily.