Vyplatí se Superchargery?
Zákazníci Tesla tankují zdarma - na 150 místech po celé Evropě, a v budoucnu až do jižní Itálie. A protože stále více a více řidičů využívá této služby, rostou Američanům náklady.
Superchargery v Německu
Jak zakladatel Tesly Elon Musk oznámil na konci roku 2013, že chce investovat v Německu ”hodně peněz", někteří se mu vysmáli. Bylo to krátce po zahájení prodeje plně elektrického Modelu S v Německu, Musk oznámil svůj úmysl v krátkodobém horizontu vybudovat síť rychlonabíječek po celém Německu (a Evropě).
Síť, kde mohou majitelé svých automobilů za nejméně 75.800 eur dobíjet zdarma. PR vtip? Dnes, asi jeden a půl roku později, je jasné, co pro investora z USA znamená "hodně peněz".
Výhoda Superchargerů je jasná
35 tzv. Superchargerů je nyní mezi Flensburkem a Garmischem, v průměru o pěti až šesti dobíjecích místech. Ty jsou umístěny podél dálnic a vlastně pokrývají velkou část Německa. 440km dojezd s menší ze dvou verzí baterie, Model S, za 20 minut na Superchargeru je polovina baterie plná.
Se zpožděním rovným pauze na kávu se s Modelem S vytrácí úzkost z dojezdu. Mnoho turistů to již pochopilo: Podle Tesly asi polovina tankujících v Německu jsou zahraniční řidiči.