menuMENUHledat

Vyplatí se Superchargery?

21.04.2015 13:39 | Zdroj: m.focus.de

Náklady na elektřinu hradí Tesla

Nyní k penězům: podle údajů od Tesly proteklo od roku 2013 sítí rychlo-nabíjecích stanic v Německu 1,8 gigawatthodiny (GWh) elektrické energie. To je asi tolik jako průměrná domácnost spotřebuje za 514 let (3500 kWh / rok, dle Spolkového svaz energetiky a vody). A náklady na elektřinu hradí Tesla, řidiči Tesly tankují zdarma.

S průměrnou cenou za elektřinu 8 Kč / kWh, by to pak teoreticky bylo 14 094 000 Kč, kterými odarovala Tesla své zákazníky v loňském roce. Kromě toho, asi 70 200 000 milionu na výstavbu Superchargerů v Německu. Náklady na výstavbu Tesla nezveřejňuje, ale předpokládá se cca 2 000 000 Kč za stanici.

Spotřeba na Superchargerech jen roste

Mezitím jsou již i ostatní evropské země elektrifikované, v Evropě již existuje na 150 Superchargerů. Od jižní Francie přes Velkou Británii až do severního Norska, dojedete na elektřinu: Vzhledem k daňovým úlevám Modelu S se například se svými prodeji dostala Tesla i před tradičního lídra VW Golf.

Spotřeba na Superchargerech roste se zvyšujícím se počtem nabíjecích stanic: V březnu 2015 v Evropě “natankovali” řidiči 1,5 GWh, což odpovídá (čistě matematicky) osmi milionům ujetých kilometrů - elektricky. Nebo jinak - Evropská cena elektřiny je asi 5-6 Kč, tedy je to asi 8 100 000 Kč na náklady Elona Muska.

Tesla zatím negeneruje žádný zisk

Jestli se mu to vyplatí, ukáže teprve budoucnost. Zatím Tesla negeneruje žádný zisk. Podle prohlášení vrcholného managementu Tesly, to tak také na základě dalších investic zůstane. Snad již v tomto roce Tesla uvede na trh SUV Model X, ale “lidový” Model 3 přijde pravděpodobně až za dva roky.

„Mohli bychom generovat zisk již teď, pokud bychom neinvestovali,” řekl Musk na začátku tohoto roku.

Do konce roku 2015 chce Tesla rozšířit síť Superchargerů až na Pyrenejský poloostrov, do jižní Itálie, do východní Evropy a do Finska a to znamená - investice.

Nahoru