Zakladatel Tesly, který se rozhádal s Muskem, zakládá konkurenta inEVit
Jak už od nás víte, tak Elon Musk v Tesle na začátku nebyl. Za jejím vznikem stáli dva kamarádi Martin Eberhard a Marc Tarpenning. V roce 2008 však vznikl konflikt, díky kterému se Elon Musk stal ředitelem a oba zakladatelé odešli. No a Martin Eberhard je nyní zpět, s novou společností, která má Tesle pořádně zatopit.
Z Volkswagenu zpět do vlastní firmy
Po odchodu z Tesly v roce 2008 Martin Eberhard nezmizel. Naopak. Nejprve spolu s Tarpenningem přešli k Volkswagenu. V roce 2010 investovali do Alta Motors, firmy na elektromotorky, kde mělo být jejich angažmá nejen finanční. Eberhard pak dlouho, až do roku 2015, také figuroval ve společnosti Atieva, od loňského roku důvěrně známé jako Lucid Motors, tedy u největšího potenciálního konkurenta Tesly. Loňský rok pak měl Eberhard strávit jako konzultant u čínského výrobce elektromobilů Chongqing Sokon Industry Group, které pomáhal vstoupit na americký trh. Teď se však vrací zpátky do byznysu, s novými zkušenostmi a se svoji vlastní, prozatím stále tajemnou, společností.
Čas na odplatu
Je zjevné, že Martin Eberhard vlastně po celou svoji další kariéru pracoval na tom, aby pokořil svoji původní Teslu a s ní potažmo i Elona Muska, který ho doslova vyštval z Tesly pryč. O tom, že by se pokusil rozjet opět vlastního konkurenta Tesly se měl údajně zmínit poprvé loni ve své přednášce na Stanfordu, kde se s Tarpenningem potkali.
Teď už je trochu jasnější, jak se jeho nová firma bude jmenovat a co by mohla dělat. Název společnosti je InEVit (EV je angl. zkratka pro electric vehicle, elektromobil) a její slogan zní: „It’s InEVitable,“ tedy je to neodvratné.
InEVit má podanou žádost o registraci ochranné známky v oblastech: uchovávání energie a správy komponent, subsystémů a systémů (tedy tam, kde figuruje Powerwall a Powerpack), v oblasti komponent a subsystémů pro elektrické pohony, v oblasti vývoje a designu systémů pro ukládání a správu energie a elektrického pohonu vozidel a konečně v oblasti licencování technologií pro ukládání a správu energie a elektrické pohony.
Bude inEVit automobilkou?