Nad Muskovou tunelářskou firmou se snášejí otazníky
Britský deník Daily Mail včera upozornil na stále více otazníků, které se snášejí nad proveditelností Muskových plánů na tunely s auty na elektrických skatech pohybujících dvousetkilometrovou rychlostí. O tom, že Muskova idea má celou řadu fyzikálních háčků, jsme vás již informovali. Musk na vlnu kritiky reagoval zveřejněním často kladených otázek.
Na prvním tunelu se už začíná pracovat
To, že to Musk s tunely myslí opravdu vážně, chce dokázat tím, že začal už na prvním tunelu pracovat. První tunel má vést z letiště v Los Angeles do Culver City (cca. 9 km), Santa Monicy (cca. 15 km), Westwoodu (cca. 15 km) a Sherman Oaks (cca. 27 km). Dostat se na těchto krátkých vzdálenostech na rychlost pohybu vozíku 200 km/h bude dost oříškem. Z 0 na 200 km/h během 9,64 sekundy to totiž zabere 402 metrů.
Na co odpovídá FAQ
FAQ, neboli často kladené otázky, Elona Muska se však bohužel na fyzikální háčky moc nezaměřují. Musk se v nich snaží rozptýlit námitky nad koncepcí tunelové dopravy jako takové, nad tím, proč jsou lepší elektrické „skaty“ než když auta jezdí tunelem po vlastní ose, nad tím, jak se hodlá v oblasti L. A. vypořádat s relativně častými zemětřeseními, nad vlivem provozu v tunelech na otřesy a hluk na povrchu a konečně také nad tím, jak se vypořádá s hlínou z tunelů.
Námitky o řešení nehod, předpokladu poslušných cestujících, délce připojovacích tunelů i způsobu volby, kam dotyčný skate vlastně pojede, zatím nechává nezodpovězené. Jenže Daily Mail upozorňuje i na řadu dalších háčků.