Napětí stoupá – Model S P85D vs. Audi RS 7 Sportback
Karoserie
Asi neexistuje žádné auto, které by navzdory 700 koním působilo tak elegantně a civilně. A že je to elektro-auto, byste také neřekli. Výhody plynoucí z tohoto pohonu pak Tesla dokonale využívá, nejen tím, že má výrazně větší kufr (745 až 1645 l) oproti Audi (535 až 1390 l), ale má ještě dvě esa v rukávu.
To první je pod kapotou, kde má Audi klasický motor a druhý je v zadním kufru, kde za cenu 3 000 Eur můžou být dvě místa a z Tesly je rázem regulérní sedmimístné auto. Na těchto přídavných sedadlech zády ve směru jízdy sice mohou sedět pouze děti, ale i tak je ojedinělý jev v kategorii sportovních limuzín. Na předních sedadlech, stejně jako na zadních je dostatek místa, stejně jako v Audi. Na druhou stranu místa na hlavu je v Tesle méně, než v rychlíku z Ingolstadtu.
Jaká je vnitřní výbava?
Rozhled z auta zůstává relativně omezen díky velmi zkosenému zadnímu oknu, nesklopným opěrkám hlavy a také díky poměrně robustním sloupkům. Ale že Tesla oproti Audi, ze kterého také není ideální výhled, neztrácí další body je dáno zejména parkovací kamerou v HD rozlišení, která přenáší obraz na obrovský 17 palcový dotykový displej, přes který se prakticky ovládá celé auto.
Kromě konvenční řadicí páky a klasické páčky za volantem se v Tesle nachází už jen pouhá dvě tlačítka: výstražná světla a otevření přihrádky. Díky tomu vypadá interiér velice čistě a jednoduše. S trochou cviku je ovládání extrémně jednoduché, neboť veškeré funkce jsou velice logicky a jednoduše uspořádány podobně jako u iPadů od Apple. Nicméně pro pár jednoduchých funkcí, jako vysunutí automaticky zajíždějících klik dveří, pokud chce někdo přistoupit, nebo otevření kufru, by nebyla nějaká tlačítka na škodu. Tato tlačítka nabízí Audi v dostatečné míře, ale zase některé funkce vyžadují vícero kroků v složitém menu.
Bezpečnost především
Na poli bezpečnosti Tesla od časů svých začátků velice přidala. A to díky update. Od září 2014 má každý Model S systém kamery a radarů, který do té doby nebyl aktivní. S posledním updatem byly tyto funkce u všech Modelů S spuštěny v podstatě „přes noc“.
Od této doby disponují všechny Modely S kontrolou jízdy v pruhu, kontrolou přejíždění z pruhu do pruhu a nouzovým brzdovým asistentem. Pěkný nový svět techniky. Audi získává body navíc Head-up-diplejem, bočními airbagy vzadu a natáčecími světlomety. Protože Audi působí navíc kvalitativně trochu lépe, stává se vítězem této první kapitoly.
Jak je na tom motor, pohon a co jízdní komfort?