menuMENUHledat

Napětí stoupá – Model S P85D vs. Audi RS 7 Sportback

18.05.2015 08:30 | Autor: RS

Jízdní komfort

Pokud se bavíme o jízdním komfortu, pak všechny jistě napadne u e-automobilů pohodlí tichého provozu. Minimálně ve městě, když ještě nejsou zásadními hluk obtékajícího vzduchu a hluk pneumatik, je Tesla mimořádná. Až při maximálním výkonu je od obou elektro motorů slyšet lehké svištění, jinak vládne až neuvěřitelný klid.

Zcela v protikladu je pak Audi RS 7, které může být za příplatek 1 000 Eur vybaveno sportovním výfukem, který svým brutálním zvukem při startu ráno probudí polovinu sousedů. Nesrovnatelné s Teslou, jejíž odjezd prakticky nikdo nezaznamená. A přiblíží-li se otáčky k 3 000, pak se poměrně kultivovaný projev změní v řev díky pro RS 7 klasickým oválným výfukům.  Na dálnici se ale pak projevuje Audi jako tišší díky možnosti dvojitých skel.

Odpružení

Co se týče komfortu odpružení, profituje Tesla ze vzduchového pérování. (2 500 Eur), kterým je ale Audi vybaveno sériově. Nicméně jízdní dynamiku u testovaného modelu podporují příplatkové ocelové pružiny za 950 Eur. To je pak poměrně silně cítit při přejezdech retardérů a kanálů. Tesla se chová smířlivěji. Spolkne kdejakou nerovnost i navzdory 21 palcovým kolům, která je možno dokoupit a nabízí tak posádce více pohodlí. Oproti tomu sedadla nabízejí více pohodlí Audi. Mají více nastavitelných poloh, lépe objímají řidiče a spolujezdce a i vzadu je pohodlnější sezení.

Motor a pohon

P85D. Kombinace čísel a písmen označuje Perfomance, 85 kWh energie a Dual motor – čili – 2 motory. Jeden je umístěn, jako doposud, na zadní nápravě a ten další je na nápravě přední. Dohromady utváří tyto indukční motory 700 koní a 930 Nm. Šílené! A jen tak mimochodem, přesně tak se jmenuje režim, který je nutno aktivovat před tím, než ze sebe motor vydá vše.

Jemný tlak na plynový pedál, tedy pardon na pedál pohonu a neuvěřitelné zrychlení vás zatlačí do sedadla tak, až vám to omámí smysly. I když Tesla přešvihne výrobcem udávanou dobu zrychlení z 0 na 100 asi o 4 setinky, je opravdu těžké popsat ten neuvěřitelný pocit z toho, jak auto zrychluje. Minimálně z 0 do 80 km/h sprintuje tento 2,2 tuny těžký „Amík“ s takovou lehkostí a tak, jako žádné jiné auto na světě.

Je velice znát charakteristika elektro-motoru, jehož výkon ve vysokých otáčkách značně ztrácí. Při zrychlení z 0 na 100 km/h je RS 7 s naměřenými 3,5 sekundami o malinký kousíček rychlejší, při zrychlení na 200 km/h je potom rozdíl již 5 vteřin. Ve srovnání maximální rychlosti je Tesla se svými 250 km/h oproti Audi, které za příplatek může jet až 305 km/h, pozadu.

Ale přesto, že V8-biturbo od Audi patří mezi spalovacími motory do světové absolutní špičky, v rozložení síly, v projevu, v akčnosti a zejména ve spotřebě se s elektro-motorem Tesly nemůže rovnat. Co ale zůstává největší nevýhodou Tesly, je dojezd. Průměrně najetých 301 kilometrů, při normální jízdě je to 400 km i více jsou sice na poměry elektro-aut senzační, ale na delších trasách se cestování prodlužuje kvůli nabíjení.

Takže jaký je výsledek?

Článek pokračuje na další straně.
Nahoru