Tesla v praxi VIII: Co jsem zjistil o regenerativním brzdění a dojezdu Modelu S v zimě
Omezení regenerativního brzdění – novinka k přizpůsobení
Zimní měsíce mi ale přinesly úplně jiné zážitky s regenerativním brzděním. Když je Model S studený, baterie se nejprve musí zahřát na optimální teplotu, než jsou schopné přijímat dodatečnou energii vznikající brzděním. Na středovém displeji se objeví žlutá čára, která ukazuje, jak je regenerativní brzdění momentálně omezeno. Pokud jste byli zvyklí řídit se zapnutým regenerativním brzděním, nové chování auta, pokud je tato funkce vypnutá, pocítíte velice zřetelně, odezvy jsou úplně jiné.
Brzo jsem se přistihl, že se valím k autům přede mnou, jak jsem zvyklý. Ignoruji brzdové pedály a předpokládám, že auto samo postupně zbrzdí, když budu pouštět plynový pedál. To se zjevně nestane, pokud máte regenerativní brzdění limitované. Budete musít použít brzdy, takže pozor, abyste to nepřepískli, zatímco si budete zvykat na opětovnou jízdu s brzdami.
Dlouhodobější výzkum a jeho výsledky
Tohle zimní přizpůsobování a omezená možnost rekuperace mi trvaly dost dlouho. Za prvé než jsem si zyvkl, za druhé než jsem tomu přišel na kloub. Dokonce jsem si ani nebyl jistý, jestli nedostatek regenerativního brzdění byl vázán ke konkrétnímu počasí v ten den. Takže jsem se rozhodl, že to bude chtít dlouhodobější průzkum a výsledky jsem si poznamenal.
- Zdá se, že tu je něco jako lineární omezení, takový “regenerativní špunt”, který se projeví během prvních 30 minut. Při 0 mílích, kdy se auto zrovna rozjíždí, je možnost rekuperace omezena na 20 kW.
- Během 25 minut jízdy se regenerativní špunt uvolní na 40 kW.
Graf znázorňuje množství energie, které může být opětovně získáno prostřednictvím regenerativního brzdění v průběhu času.
Co jsem z toho všeho vyvodil?