Tesla v praxi XIII: Co se stane, když se Modelu S kompletně vybije baterie?
Takže jak se stalo, že se baterie vybila?
Kéž bych mohl říct, že se jednalo o hrdinský čin, kdy jsme s Modelem S uhnuli z dálnice a najeli na úzkou polní cestu, kde čekal zoufalý zelený Marťan, kterému jsme pomohli dostat se zpět k jeho vesmírné lodi a zachránili tak celou jeho planetu před vyhynutím. Bohužel, pravda není tak ohromující.
Měli jsme vybito, protože jsme podcenili sílu větru a nenechali jsme si dost kapacity pro situaci, kdy se zhorší počasí.
Odjeli jsme z Las Vegas, kde jsme u Superchargeru dobili baterii na předpokládaný dojezd 380 kilometrů, dost na to, abychom dojeli k 260 kilometrů vzdálenému Superchargeru v Barstow.
Písečná bouře se silným protivětrem (56 km/h) v kombinaci s měnící se nadmořskou výškou a stylem jízdy “vypořádej se s přeplněnou vozovkou” rychlostí 120 km/h (dobře, než došlo na tu písečnou bouři), to všechno kulminovalo v jednu z nejvíce stresujících událostí, kterou jsme zažili s naším Modelem S.
Skončili jsme necelých 5 kilometrů od naší cílové stanice, vyplašení a počítající. V hlavě jsme měli pověstných 15-30 kilometrů rezervního dojezdu, i pokud auto ukazuje 0 km dojezdu. To by asi mohlo fungovat, ale na za počasí, ve kterém jsme vyjeli my.
Nakonec jsme museli zavolat servisu Tesla Motors, kteří nás přijeli zachránit a k nejbližšímu Superchargeru Model S odtáhli. Spotřebu energie lze samozřejmě ovlivnit: regenerativním bržděním, omezením vyhřívání nebo klimatizace, atd. Je třeba ale plánovat dopředu. A nechat si rezervy. (Lépe větší než nula.)
Omluva pro Tesla Motors
Mějte na paměti, že Tesla Model S je bez šťávy opravdu velice zřídka. Je na řidiči každého elektromobilu, aby své cesty lépe plánoval a k podobnému faux pas nemusí vůbec dojít. Vytáhnout každého nešťastníka z bryndy rozhodně není samozřejmost, a tak si dokážete představit, jak jsme byli vděční, že nás z Tesla Motors nenechali ve štychu.
This article originally appeared at TESLARATI. Follow TESLARATI on Twitter.